Friday, October 28, 2016

WHY?

I wish that i could be like a cool kids
When all kids they seems to fit in

Aku ada juga terfikir yang aku ni memang tak reti nak buat kawan dengan orang sekeliling ke apa kan? Actually aku jealous, kalau aku nampak jenis manusia yang senang gila nak buat kawan dengan manusia sekeliling dia. Padahal aku tak reti lansung nak bergaul? Apakah ? Faham tak dia macam ada perasaan awkward bila aku nak start bergaul dengan manusia yang aku tak kenal atau yang aku tak rapat. Selalunya, aku akan berdoa biar orang tu yang start tegur aku dulu. Once dia dah tegur aku, hmmm... insyaAllah hilang sikit rasa awkward aku kot.

Aku dulu sebelum masuk universiti, aku selalu terfikir macam mana aku nak survive dengan perangai aku macam ni . So sehari sebelum daftar universiti, sambil aku golek-golek atas katil. Aku terfikir macam mana aku nak buat kawan kalau perangai aku macam gini rupa ? Mesti manusia-manusia yang jumpa aku akan cakap
                                             " Bosan la budak ni, senyap sangat "

Kot? Sebab tu apa yang aku rasa. So haritu aku berazam nak buang rasa awkward tu bila jumpa kawan baru.


Bila je aku orientasi seminggu tu , hari first aku dah berusaha dah nak buat kawan baru . Tapi at last , aku bersendirian sebab aku fedapppp. Semua kawan baru yang aku jumpa semua bukan macam otak masuk air macam aku . Hahahaha. So, haritu aku sorang-sorang je selepas fedap dengan semua ni . Cehh. Sampailah ada satu masa ni , waktu tazkirah solat subuh . Aku jumpa manusia yang  aku rasa boleh buat kawan . Aku tak sure siapa yang tegur siapa dulu . Aku kot . Hahahaha. Sebab aku tengok dia ni macam best je buat kawan . Tengok tengok memang BEST pun T__T  Sebab selalunya kalau aku start peramah dengan seseorang, aku nak dia pun balas balik dengan sikap yang peramah . Setakat aku orientasi haritu, takde lagi yang buat macam tu . Tu yang iterww shedih tuu

BTW ,

Nama dia manusia tu Nik Elfika . Dia suka orang panggil dia Elfika . Tapi aku panggil je dia Nik . Hehehehe. Waktu minggu orientasi tu aku selalu dengan dia jela. Breakfast dengan dia , solat subuh dengan dia . Tapi bukan la selalu sangat . Sebab course kami lain-lain belaka . Jadi tak boleh nak dating sama-sama selalu . Dulu masa-mula aku kenal dengan dia . Hahahaha . aku cakap mcm ni kat dia " SAYA SUKA LA KAWAN DENGAN AWAK NI HOHOHOHOHOKK " Hahahaha , aku rasa aku excited sangat kot waktu tu bila jumpa dia. Sebenarnya ada hikmah kitorang rapat waktu orientasi tau . Kitorang housemate sebenarnya . Ish ish macam-macam .


Yeay , itu Nik ( pakai spec tu )

Nik, kalau kau baca entry ni.. Sebenarnya aku nak letak sekali gambar kau tengah tidur. Tapi aku dah terdelete . Dalam gambar tu kau sangat COMELLLL. Huehuehueheue . Thank You jadi kawan yang sama-sama otak masuk air macam aku . Muah ciked :*

So waktu orientasi , hidup aku sangat bahagia lepas aku dah dapat sorang kawan . he he he he 


So far, lepas aku dah jumpa kawan-kawan baru ni . Aku tak awkward sangat dah kot. Alhamdullilah la . But ada gak kadang-kadang tu aku mcm takde idea nak cakap apa , then benda tu pun boleh mendatangkan rasa awkward tu T__T . Biaq pii laa rasa awkward ni . Hahahahaha . Aku dah tak kisah.. 


Until then, Bye 













No comments: