Wednesday, April 19, 2017

Oh muka

Assalamualaikum u gaishhhh. so macam aku cakap dekat entry sebelum ni. Aku akan cuba update blog setiap hari without fail. Oh tidak lupa, dengan hensemnye. hehehehe. So for this entry, aku nak cakap pasal jerawat.  Tidaklah teruk sangat, tapi cukuplah untuk memalukan aku. Hahahaha. Dah tak tantekk tau ada jerawat ni

Everything started bila aku guna satu produk ni masa aku part 3. Sebelum tu memang jerawat kat muka aku dah wujud. Tapi dia wujud manja manja je. Kalau time exam, stress kan. So, dia muncul lah. Tapi lepas je aku guna satu produk ni, jerawat aku bawa geng. Tumbuh ramai ramai kat atas muka aku ni. Produk tu memang la untuk dapatkan kulit muka putih, berseri and flawless. Putih tu aku dapat, berseri ? i'm not sure. Tapi yang flawless tu ? Sedih betul. Anyway aku tak akan mention nama produk tu, maybe bukan salah produk tu pun. Maybe muka aku sendiri yang tak boleh nak tahan dengan bahan bahan dalam produk tu sendiri. Positif ye positif. Aku guna produk tu sekejap je. Dalam sebulan lebih je. Bila aku stop, jerawat yang kecil dan comel pulak banyak tumbuh atas muka ni. Aku time ni sangatlah fedap. Setiap pagi aku bangun, terus aku tengok cermin. "Yay, ada kawan baru". refer kepada jerawat ye rakan rakan. 

So, disebabkan aku sibuk, dah takde masa nak layan pasal jerawat jerawat ni semua. Aku rasa dah takde harapan nak dapat kulit muka flawless macam baby. Datanglah mak aku, menyelamatkan anak dia ni.. Mak aku suruh guna satu produk ni. Cetaphill. Serious, Cetaphill ni lembut sangat. Masuk mata pun tak pedih. Cuci muka guna Cetaphill macam kau sapu minyak je atas muka kau, tapi masih rasa bersih je muka lepas basuh. Jerawat aku tak dah lah membiak dengan hebat atas muka aku ni. Guna lah Cetaphill ye . Hehehehe. Cuma sekarang ni, ada je tumbuh jerawat kat pipi, dahi tapi tak banyakkk . Even guna Cetaphill pun still tak flawless. Takpelaa nakkk .Sebab hormon kot? Tak tahu lah . Akuu hanya mampu bertabah hahahahahaha
Until then, bye
aku nak jugak selit muka aku kat entry ni. HAHAHAHA 

4 comments:

Syahindah Ms said...

Tahu takpa, bila dah busy, dan jaga muka dah tak dan xD haha then mula lah muka berminyak kembali dan jerawat pun muncul sobs :')

http://sheissyahindah.blogspot.com/

Nina said...

kan, selalu macam tu. Sabar jela :')

aiman said...

jadi bertabah lah. haha sekarang ni kan dah banyak produk awalnya lulus kkm, sekali check rupanya ada bahan terlarang. moga terhindarlah daripada bahan2 tersebut deh.

عبده العمراوى said...



افضل شركة تنظيف منازل بالجبيل
افضل شركة تنظيف بالجبيل
شركة المثالية لتنظيف الموكيت بسيهات
شركة المثالية لتنظيف السجاد بسيهات
شركة المثالية الدولية للتنظيف بسيهات
شركة المثالية للنظافة بسيهات